liten presentation

 Hej!

Tänkte börja med att presentera mig själv, jag heter Jenny Nilsson och är en av EU representanterna i år och det är verkligen ett uppdrag som jag ser fram emot jättemycket! 🙂

Jag är uppvuxen i Örebro och bor nu i Stockholm där jag pluggar internationella relationer på SU. Jag är aktiv i Sveriges dövas ungdomsförbund som styrelsemedlem och är också ordförande i European Union of the Deaf youth. Det som jag tycker är viktigt är att vi unga måste vara med där de viktiga politiska besluten tas så uppdraget med EU känns väldigt spännande och ett enormt tillfälle att påverka på en europeisk nivå och därefter informera om EU nationellt genom att få träffa er medlemsorganisationerna inom LSU. 

Nu på tisdag är det redan dags för vår första EU youth conference i Spanien. Det ska bli enormt spännande och roligt! Vi kommer att blogga under veckan så håll koll på bloggen.

Kommentera

