Taggad inför morgondagen!

Hejsan!

Senait Berhane heter jag och har förtroendet att i år representera LSU på EU ordförandeskapens ungdomskonferenser som i år kommer att hållas i Spanien (våren) och Belgien (hösten).

Vem är jag? 22 år gammal ekonomstudent, är från sthlm men bor i Västerås. Är studentfackligt engagerad som ordförande för Civilekonomernas studerandeutskott och vice ordförande i Saco Studentråd.

Varför sökte jag? Jo, för att få vara med och påverka det som sker på EU-nivå. Jag kommer under året att göra mitt bästa för att ungdomar ska få vara med och bestämma på alla nivåer inom EU. Det är vår framtid som det planeras och bestäms kring och för mig är det en självklarhet att då få vara med!

Men förutom att delta på ungdomskonferenserna ska vi även informera och föra en dialog om ungdomspolitken inom EU till LSU:s ungdomsorganisationer. Så vill du att vi ska komma förbi och diskutera ungdomspolitik i EU, hör gärna av dig!

Senait Berhane
073-514 04 07

Kommentera

