Grymma ordföringar i grymma ungdomsorganisationer!

Jag kommer precis från ett möte med Charlotta Öberg som är ordförande i Rädda Barnens Ungdomsförbund. Charlotta svarade på det mail jag skickade ut till ordförandena i LSU:s medlemsorganisationer och ville gärna träffas.

Vi hade ett samtal som kretsade mycket kring RBUFs verksamhet kring barn och ungas inflytande, hur vi ser på barnrättsfrågor idag och olika sätt att arbeta med mångfald och jämställdhet.

Det var ett riktigt inspirerande samtal och Charlotta tipsade mig om många av RBUF:s verksamheter som jag ska fånga upp. Särskilt uppskattade jag diskussionerna kring asylrätten för barn. Jag ska försöka plocka upp det och det andra vi pratade om så mycket som möjligt under min tid som delegat.

Tack för ett bra samtal, Charlotta!

På onsdag ska jag träffa alltid lika fantastiska Martina Anlér från Röda korsets ungdomsförbund där jag också hoppas på många bra diskussioner.

Och ni andra ordföringar där ute: hör av er, det finns fortfarande tid för en kaffe innan jag far till New York.

/Felix

Kommentera

