En vecka kvar…

Nu är det bara en vecka kvar innan jag åker! Nästa lördag vid sju på morgonen lyfter flyget mot London för resa vidare mot New York. Det är mycket som ska förberedas och just nu känns allt ärligt talat lite snurrigt.

Men talet är nästan färdigt, jag har skickat ut ett första utkast till personer som jag vet kan komma med bra input. På måndag ska jag skicka det till Efraim på svenska representationen i New York (Sveriges FN-ambassad) och så ska de kolla igenom det och ge synpunkter.

Den gångna tiden har jag pratat med många om uppdraget och fått mycket bra input. I onsdags föreläste jag för Diskrimineringsombudsmannens samlade personal och vi fick till en bra diskussion om många frågor, och jag passade också på att prata om arbetet kring ungas rättigheter i FN. Imorgon ska jag dessutom besöka Utrikespolitiska förbundet som har en konferens i Örebro för sina medlemmar, det ska bli roligt!

Under tiden innan, under och efter New York-vistelsen kommer det komma ut nyhetsbrev från ungdomsdelegaterna, och här är det första numret: YD10_newsletter_1

/Felix

Kommentera

