Engagera dig nu!

Ett inlägg för er som undrar hur man kan få tag mer info om Rio+20 och hur man kan engagera sig. Men först, en något cheesy peppfilm:

Den här filmen är gjord av Road2rio+20. Här är deras tips på hur du kan engagera dig.

Engagera dig i youth caucus Road2rios sista tips handlar om Major group for children and youth. Där är jag med och det är framför allt det arbetet som jag har koll på. Om man engagerar sig där får man vara med och arbeta fram textförslag/lobbypunkter till Riokonferensen som sedan framförs både innan och på plats av children and youth. Allmän info och hur du kan engagera dig i youth caucus.

Det finns olika mejllistor, allmän och för ”task forces”. Min rekommendation är att gå med i en task force grupp som intresserar dig, antingen grön ekonomi, hur miljöfrågan ska hanteras internationellt eller kommunikation. I dessa grupper får man arbeta konkret och utveckla förslag. Arbetet sker på engelska över mejl och även på skypekonferenser.

A little less than a year from now, the executive lounges of Rio de Janeiro airport will be swarming with government delegates making their way home from what could be the most important environmental summit ever held.

Engagera dig genom en ungdomsorganisation. Är din organisation intresserad av att engagera sig i Rio+20? Kontakta mig gärna så kan jag berätta mer om vad som pågår just nu. Jag deltar även gärna och berättar mer på möten eller workshops på temat.

Har du frågor så tveka inte att kontakta mig på johanna.salmi@lsu.se.

Resultatet av en workshop om Rio+20 med Fältbiologerna på Öland. 

En reaktion på ”Engagera dig nu!

  1. Ping: International Youth Strategy Meeting for Rio+20 | LSU-representanternas blogg

Kommentera

