Nu kör vi!

Nu ska jag äntligen komma igång med bloggandet! Stackars Johanna har ju fått stå för ca  100% av bloggandet hittills.

Det är alltså jag som är LSU:s andra FN-representant (om ni vill se hur jag ser ut när jag kisar i starkt motljus kolla bilden högst upp till höger). Jag kommer att delta i FN:s generalförsamling i oktober, men är redan nu i New York för att vara med på FN:s högnivåmöte om unga som börjar på måndag.

I december 2009 beslutade generalförsamlingen att utropa ett internationellt ungdomsår som skulle vara augusti 2010-augusti 2011. Handuppräckning på hur många som visste det? Hursomhelst, året är snart slut och 25-26 juli kommer FN hålla ett högnivåmöte om unga här i New York. Målet med mötet är att medlemsstaterna ska anta ett outcome document om unga.

Imorgon ska jag till Dag Hammarskjöld Plaza där den svenska representationen har sitt kontor för att få bricka och lite mer info. Håll koll på bloggen, för nu kommer jag att uppdatera mycket flitigare!

God natt!
//Malin

Kommentera

