En dag i New York

Har förstås varit lite turist också. Tog mig upp i Empire State Building och sedan mötte jag upp en vän från Washington som är i stan med hennes kompis från Argentina. Vi hade inte bestämt tid eller plats i förväg utan tänkte vara lite spontanta sådär vilket resulterade i att det tog hundra år för oss att träffas pga 1. Vi kommunicerade via mejl så jag var tvungen att hela tiden leta upp ställen med wifi (Starbucks….) och då hann de ju flytta på sig mellan gångerna 2. New York är stort och förvirrande 3. Fulton street tunnelbanestation har ca en miljon uppgångar. Värre än Hötorget. 4. Mitt lokalsinne var idag obefintligt.

Men till sist fann jag dem tack och lov. Vi åkte till Battery Park där vi begrundade frihetsgudinnan från håll och halvbadade i nån slags vatteninstallation. Sen promenerade vi till Wall street, Rockefeller center och lite annat.

Utsikt från Empire State Buildning

Förresten vill jag upplysa er om att min kära vän Jenny Nilsson har blivit vald till ny ordförande för WFDYS – World Federation for the Deaf Youth Section! Det är hon den blonda ni ser på bilden till höger som det står EU på. Hur coolt som helst, visst?? Gratta henne nu i kommentarerna så blir hon glad! (Nå det är hon förstås redan, men hon kan alltid bli ännu gladare?)

God natt!
Malin

Kommentera

