FN-bricka kirrad

Kände mig nästan lite patriotisk idag när jag klev in på One Dag Hammarskjöld Plaza (okej att jag gick in i fel ingång och fick gå runt hela byggnaden innan jag kom rätt). Trevligt att en svensk gett namn till en så stor byggnad liksom. Jag besökte svenska representationen för att få ID-bricka till FN plus lite annan information. Representationen ligger på 46 våningen så ni kan tänka er utsikten… Tänkte lägga in en bild men bloggen gör inte riktigt som jag vill just nu så om ni vill se hur det ser ut kan ni gå bakåt till ett äldre inlägg av Johanna, hon har också lagt in en bild av utsikten, en bättre en dessutom. Eller googla Manhattan skyline eller nåt – det är många och höga hus helt enkelt.

HLM-mötet kommer närmare och närmare och jag förbereder mig bland annat med att läsa olika dokument som har med det internationella ungdomsåret att göra. Även om det är många och långa dokument känns det rätt glassigt att sitta och läsa dem på nåt café i New York liksom.

/Malin

Kommentera

