Så har äntligen jag också fått tillgång till bloggen!

Hej och godmorgon!
Jag heter Astrid och jag är Sveriges ungdomsdeligat till generalförsamlingen i höst. Det har stått på min att göra lista hela veckan att jag skulle presentera mig i bloggen men det har inte blivit av. Den enkla förklaringen till det är att jag nu är New York och att veckan som ledde upp till det var ganska hektisk! Jag hade möte med utrikesdepartementet (UD) kring Sveriges prioriteringar inför förhandlingarna, med Alexandra som ju var i New York i sommras och med alla LSUs FN deligater. Dessutom har jag gjort lite press, läst en massa och filat på mitt tal. PUST.

Men nu är jag här! Både på bloggen och i New York

Jag heter som sagt Astrid, är 22 år och studerar till vardags till ingenjör i Uppsala. Jag har min organisatoriska bakgrund i Svenska Kyrkans Unga där jag varit aktiv de senaste sju åren och det var dem som nominerade mig till detta uppdraget. Sen jag började plugga har jag även engagerat mig i studentlivet, både i min studentkår och i Uppsala Universitets kvinnliga ingenjörsnätverk.

AstridGustafsson2

Hej hej, det är jag som är Astrid.

Resan gick bra, tackar som frågar! Det tog nästan arton timmar dörr till dörr men då fanns det ju mycket tid att läsa dokument inför resan. Blev så pepp när jag landade eftersom jag möttes av en stor reklampelare för #globalgoals och dessutom träffade de norska ungdomsdeligaterna, Inga och Erling redan på flygplatsen. Det blir bra det här!Bloggbild1
Erling och Inga är glada över att de snart köat klart på flygplatsen!

Jag vet inte hur mycket bloggtid jag kommer att ha medan jag är I New York men om jag hinner fixa ett inlägg vore det  kul om ni berättade vad ni skulle vilja läsa. Korta inlägg? Långa inlägg? Vill ni att jag beskriva våra dagar i FN eller prata lite djupare om de olika frågorna?
Glöm inte att följa mig på sociala medier (snapchat, twitter och instagram) under attikatt, alla ungdomsdeligaterna använder dessutom #UNyouth15!

Ses i cyberspace!
Astrid

2 reaktioner på ”Så har äntligen jag också fått tillgång till bloggen!

Kommentera

